GUM 11 – IGRE S TONI
Ko zapoješ ali zaigraš neko pesem, uporabljaš različne tone. Toni so lahko dolgi ali kratki, glasni ali tihi, visoki ali nizki. Različno visoke tone označujemo s solmizacijskimi zlogi DO, RE, MI, FA, SO, LA, TI, DO.
Spoznal jih boš s pomočjo interaktivnega gradiva na RADOVEDNIH 5.
Sledi navodilom:
- V kazalu poišči naslov GLASBENI ZAPIS IN OBLIKA (4. poglavje).
- Poišči IGRE S TONI (16. podpoglavje).
- Oglej si 1. posnetek in zapoj zraven. Tonske višine nakazuj z roko. (Z desno roko »plezaj« po desni strani svojega telesa.)
- Oglej si 2. posnetek, kjer učenci z zvočnimi cevmi predstavijo tonske višine.
- V modrem krogu je spirala in tam se skriva klaviatura, na katero lahko igraš. Zaigraj tone po vrsti/mešano/zapoj zraven. Poskusi zaigrati tudi kakšno pesem (npr. Kuža pazi, Marko skače, Računstvo…) Ti je uspelo?
- V zvezek zapiši naslov IGRE S TONI. Prepiši besedilo in preriši barvne stopnice s solmizacijskimi zlogi.
MAT 33 – PRETVARJANJE (učna ura v živo)
Oglej si razlago na PROSOJNICAH.
Zapis v zvezek: PRETVARJANJE MERSKIH ENOT ZA MASO
Fotografiraj natančen in pregleden zapis in pošlji.
SLJ 33, 34 – PROŠNJA
Se ti je včerajšnja prošnja že uresničila? Upam, da si jo zapisal na vljuden način.
Saj veš, da LEPA BESEDA LEPO MESTO NAJDE!
Zapis v zvezek: PROŠNJA
Sedaj zapiši prošnjo še samostojno in upoštevaj vse, kar si se naučil. Ker bo tvoja prošnja neuradna, se podpiši le z imenom. Vsebina naj bo dolga najmanj tri povedi.
Spodaj imaš nekaj idej, lahko pa izbereš tudi kaj drugega:
- Iza prosi sošolko, če ji prinese zvezke, saj je zaradi bolezni še nekaj časa ne bo v šolo.
- Babica prosi vnukinjo, naj jo nauči napisati elektronsko sporočilo, da si bosta lahko dopisovali.
- Mark prosi teto Ano in strica Staneta iz Postojne, da bi skupaj obiskali Postojnsko jamo, ko bo to mogoče.
Za zaključek današnjega šolskega dela naj te spomnim na bralno značko – beri, deklamiraj… Če si bralno značko že opravil, beri zgolj za užitek.